dimecres, 9 de març del 2011

TIRAMISÚ FÀCIL

La recepta d'avui és per una de les meves filles, li encanta tant que pel seu aniversari m'el va demanar de pastís.
El tiramisú és un postre italià boníssim. Es fa amb un formatge italià, el mascarpone, uns melindros italians especials, i amb licor amaretto. Jo fa temps vaig descobrir una recepta superfàcil de la Mireia Carbó en el seu llibre La cuina que no amoïa, però jo l'adapto a les coses que tinc a casa, com que no tinc melindros o pa de pessic, normalment hi poso galetes, i com que no tinc amaretto ho substitueixo per cognac o bé com avui per un rajolinet de whisky.
Primer que res és fan unes dues tasses de café ( per 4 persones ), s'hi afegeix el licor i es reserva.
En un bol és munten els rovells dels ous amb el sucre fns que quedin d'un color blanquinós.En un altre bol es munten les clares ( amb un pessic de sal ) a punt de neu.
Remulleu les galetes en el cafè. Col.loqueu-los al fons d'una safata per fer pastissos, o en unes copes individuals, fins a folrar-ne tota la base.
Barregeu el formatge amb la crema dels rovells.Per acabar , introduïu-hi les clares muntades, amb molta cura, fins que quedi homogènia.
Disposeu la crema del mascarpone sobre les galetes, empolvoreu-ho amb cacau en pols i deixeu-lo refredar a la nevera unes hores.
Serviu-ho fred.
No cal que us digui que si teniu una batedora elèctrica o un robot de cuina,els podeu fer servir per muntar les clares i els rovells amb el sucre.
Un cop ho vaig fer amb mató en lloc de mascarpone, el gust no és igual però no és una mala opció si voleu ho podeu probar també.

INGREDIENTS ( 4 PERSONES )
250 gr. de mascarpone ( formatge italià que trobo al mercadona )
3 cullerades de sucre
2 ous
melindros, galetes, pa de pessic, sobaos...
cafè ( dues tasses )
licor
cacau en pols ( pot ser cola-cao, nesquik...)



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada