divendres, 13 de juliol del 2012

COCA DE VIDRE

Les coques m'encanten, i les de vidre em transporten a la meva infantessa, quan la meva mare i les meves tietes ens portaven a passejar pel barri gòtic i voltants a Barcelona, quasi sempre acabàvem berenant aquestes coques o els arxifamosos suissos de les grangetes del carrer Petrixol, fa poc remenant pels blogs de cuina que hi ha a internet vaig trobar aquesta recepta, superfàcil de fer , tant que ja l'he fet unes cinc vegades ( amb 3/4 d'hora te les pots menjar ) però com sempre l'he adaptat als gustos de casa. La recepta original la podeu trobar a :www.courecoulants.blogspot.com.es però la que us explicaré es la que faig jo.
En un bol poseu l'aigua tèbia i hi desfeu el llevat, i afegiu l'anís.
En un altre bol barregeu el sucre, la sal, la farina i la mantega, ho treballeu fins que estigui ben integrat, i afegiu l'aigua amb el llevat dissolt i l'anís, i l'oli, quan estigui tot barrejat treballeu la massa fora del bol un deu minuts ( la massa no necessita mes farina ni se us ha d'enganxar a les mans). Passats aquests deu minuts ho deixeu reposar uns quinze minuts en un bol net i tapat.
Prees-calfeu el forn a 200º. I per coure les coques l'abaixeu a 180º ( foc a dalt i baix o funció ventilació)
Passat el temps de repòs de la massa, la dividiu en porcions ( amb aquesta quantitat em surten unes 6/7 coques), feu  unes boles i les estireu amb el corró fins que quedin ben fines.
Les poseu a la safata del forn i les regueu amb oli d'oliva, hi empolvoreu força sucre i abans de posar-les al forn les regueu amb anís i hi afegiu les nous ( o ametlles, o res ).
Les enforneu i amb uns deu minuts estan fetes, vigileu perquè es fan de seguida i se us poden cremar, les deixeu refredar  i ja es poden menjar. A casa no he aconseguit que es facin fredes.

INGREDIENTS ( 6-7 COQUES )


170 gr. de farina de força
4 c.s. de sucre
1 c.p. de sal
8 gr. de llevat fresc
12 gr.de mantega ( l'heu de deixar estovar )
80 ml. d'aigua i 10 d'anis ( si veieu que la massa queda molt seca i podeu afegir aigua, fins a 100ml)
10 ml. d'oli d'oliva
Nous trocejades
Oli
Sucre
Anís




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada