dijous, 23 de febrer del 2012

FIDEUÀ

Aquest plat es un dels que mès em demana una de les meves filles, li encanta. Per fer una bona fideuà necessitem un bon fumet i poca cosa mès.( en cas de no tenir fumet, podem fer servir algun dels caldos de peix que hi ha al mercat).Una bona sèpia i la salsa ( es a dir una sepia de platja bruta ). I uns clamars.
En una paellera posem un bon raig d'oli i hi sofregim els fideus ( jo faig servir fideus del nº2 o els mitjans del mercadona) , quan els tingueu rossos els retireu.
En el mateix oli poseu uns grans d'all i una sèpia grossa tallada a trossos, ho sofregiu amb cura de que no us esquitxi, abaixeu el foc. Quan vegeu que la sèpia està feta hi poseu la salsa de la sèpia ho remeneu i hi afegiu els fideus els mulleu amb el fumet i deixeu que bullin uns 20 minuts. Veureu que els fideus es queden secs i que les punten s'aixequen, ja estan llestos.

INGREDIENTS ( 5 PERSONES )

300 gr. fideus del nº  2
500 gr de sèpia ( mes o menys ) i la seva salsa
200 gr de calamar
1l. de fumet
2o 3 grans d'all.
sal.
                                                      --------------------------------------------

Este plato es uno de los que más me pide una de mis hijas , le encanta . Para hacer una buena fideuá necesitamos un buen caldo y poco mas. ( En caso de no tener caldo , podemos utilizar alguno de los caldos de pescado que hay en el mercado ). Una buena sepia y la salsa ( es decir, una sepia de playa sucia) . Y unos calamares .
En una paellera ponemos un buen chorro de aceite y sofreímos los fideos ( yo uso fideos del n º 2 o los medios del mercadona ), cuando los tengáis rubios los retiráis .
En el mismo aceite poner unos dientes de ajo y una sepia grande cortada en trozos , lo sofreír con cuidado de que no te salpique , bajar el fuego . Cuando vea que la sepia está hecha ponéis la salsa de la sepia remover y añadir los fideos. Mojar con el caldo y dejar  que hiervan unos 20 minutos . Veréis que los fideos se quedan secos y que las apuntan levantan, ya están listos.

INGREDIENTES (5 PERSONAS )

300 gr . fideos del n º 2
500 gr de sepia ( mas o menos ) y su salsa
200 gr de calamar
1l . de caldo
2o 3 dientes de ajo .
sal .



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada